Page 33 - Select magazine 03/2019
P. 33
ZAČNI OD NULY NIKDO NEVÍ, CO FORMULI E PŘINESE BUDOUCNOST. TO JE
DŮVOD, PROČ PORSCHE – TAK JAKO MNOHOKRÁT PŘEDTÍM – VRACÍ VŠE NA ZAČÁTEK A PŘIJÍMÁ VÝZVU
S PRVNÍM ČISTĚ ELEKTRICKÝM ZÁVODNÍM VOZEM PORSCHE. S NEJMODERNĚJŠÍMI TECHNOLOGIEMI.
A S DOBŘE ZNÁMÝM TÝMOVÝM DUCHEM RODINY PORSCHE MOTORSPORT.
Pro Formuli E Porsche nastává vzrušující doba.
Protože právě zde se takzvaná „Bitva technologií“
setkává s novou a nejtěžší výzvou. S prvním vozem
„Full Electric Street Racing“ činí Porsche „další
první krok“ na své nekonečné misi: postavit
sportovní vůz budoucnosti. A to navzdory faktu, že
závodní vozy Formule E se na první pohled dají
odlišit pouze lakováním. Protože čistě elektrická
závodní série se spoléhá na standardní podvozek,
který musí používat všechny týmy. Se startem
sezóny 2018/2019 byla technologie „Sport
SRT_01E“ používaná v předchozích letech
nahrazena „FE18 Spark Racing Technology“, lépe
známou pod označením „Gen2“. Použití
standardního podvozku poskytuje další napětí,
protože činí řidičské schopnosti závodníka
rozhodujícím faktorem v závodě o vítězství. Ale
inženýři Porsche mohou ve Formuli E dokázat svou
sílu. I když je podvozek již nastaven: hnací ústrojí,
chladící systém a odpružení zadní nápravy jsou
pravé originály Porsche.
Závodníci Porsche a jejich týmy se mohou těšit na stroj V kvalifikačním režimu je to 259kW [340PS] a během
s ohromujícími výkonnostními předpoklady: závodní vůz závodu 200kW [272PS]. V režimu útoku se výkon zvýší
zrychluje z 0 na 100km/ h za 2,8 vteřiny. Maximální na 225kW [306PS]. Aby bylo možné aktivovat dalších
rychlost je 240 km/h/52kWh. Baterie je lithium-ion 25kW výkonu po dobu 4 minut, musí vůz projet jistou
akumulátor s kapacitou 54kWh a napětím 900 V. zónou mimo závodní stopu. Podpora fanoušků
Maximální výkon vozů Formule E se liší. poskytnutá řidiči s nejvyšším počtem online hlasů
dočasně zvyšuje výkon na 250kW [340PS]. Jedna věc je
naprosto jasná: ve Formuli E se inovativní technologie
snoubí s maximálním nadšením.
32
32 33